top of page
Search

Minä ja PihaStyle


Aloitin viime viikolla yhden naisen yrityksen nimeltä PihaStyle. Sen tiimoilta pykään tässä nyt elämäni ensimäistä blogitekstiä. Jestas ku tuntuu heti niiiiin vaikeelta. No, kait mä tähän alkuun kerron vähän itestäni. Teksti saattaa kyllä tulla paikotellen "levveesti" Loimaan murteella. Olen nimittäin asunut Loimaalla koko ikäni, eli 53 vuotta. Nyt lapset muutti kotoa ja tarkoitus olisi suunnata Turun saaristoon "Myrskyluodon Maijaksi". Murteestani tuskin pääsen eroon, vaikka muuttaisin maailmanääriin. No, se jää sit osaksi mun muutenkin värikästä persoonaa.



Minä ja Kultarannan sammalleimut
Minä ja Kultarannan sammalleimut


Olen puistopuutarhuri ja valmistuin joskus.....öööö... joskus. Apua, melkein 30 vuotta sitten! Se miten päädyin alalle on täysin sattumaa. Juu ei ollut kuulkaas mikään kutsumusammatti silloin, mut se on nyt matkanvarrella muuttunut siksi.

Jouduin 9-luokan jälkeen pakotetusti ammattikoulun keittäjälinjalle. Lopetin sen arvatusti kesken ja kotoa tuli ukaasit että työpaikka olis löydyttävä. Pääsin kukkakauppaan ja siitä se sit lähti.


Viihdyin kukkiksessa 3 vuotta ja pääsin Tuorlaan puutarhurikouluun. Siellä meni 3 vuotta. Erikoistuin puistopuolelle. Koulun jälkeen pääsin heti töihin Laarimäen puutarhalle, jossa olinkin sitten 15 vuotta. Sitten tuli tunne, että pitäis tehdä jotain muutakin ja opiskelin maalariksi. Rakastan värejä! Olen sitä mieltä, että ilman värejä ja musiikkia ei ole elämää. Pienenä ujuttauduin isän mukaan rautakauppaan et pääsin hiplaileen värikarttoja. Olin kyl niin outo jo pienenä....voi isä ja äiti raukkaa!


Nyt on pakko alkaa tiivistämään tätä juttua. Eihän kukaan jaksa tällasta jaaritusta.... Opiskelin itselleni vielä kolmannen ammatin, floristin. Viimeiset 10 vuotta olen työskennellyt Turussa Viherlassilassa. Vastasin siellä havumaasta. Tarkoittaa sitä, että suunnittelin sen keväisin, toteutin ja hoidin. Tein myös myymälän somistetyöt. Ihana työpaikka, ja pystyin kivasti toteuttamaan itseäni ja kaikkia kolmea ammattiani.




Nyt iski vaan tunne, että haluan kokeilla omia siipiäni ja siitä syntyi toiminimi PihaStyle. Teen puutarhaneuvontaa, somistuksia, ruukkuistutuksia, viherkasvihuoltoa,ym. Floristiikkaa ja sisustusmaalausta. Jos joku kaipaa apukäsiä esim. kukkakauppaansa niin mielelläni tulen auttamaan.



Ootko ihan hullu? Oletpa rohkee? Miks ihmeessä? Näihin kysymyksiin sain taas vastailla, yrityspäätöksen tehtyäni. Tuttuja kysymyksiä. Niitä olen kuullut ennenkin. Olen aina ollut vähän "omien polkujen kulkija". Teen rohkeita päätöksiä, no, joskus varmaan vähän hullujakin. Elämä on kuitenkin lyhyt ja mielestäni aina pitää uskaltaa kokeilla jotain uutta ja toteuttaa itseään jos siltä tuntuu.




Nyt mennään näillä, ja nyt myös lopetan tän jaarituksen! Kiva jos jaksoit lukea :)




























26 views0 comments
bottom of page